Hogyan tudom elvégezni a FAKSZ-regisztrációt az EKR-ben és mi történik így a profilommal?

Az EKR-ben a FAKSZ regisztrációs felületet a „Felhasználó” menüpontban található „Felhasználói profilom – FAKSZ-regisztrációs adatok” fül alatt érhetik el. A felületet értelemszerűen ki kell tölteni a Közbeszerzési Hatóság által vezetett névjegyzékben szereplő adatokkal. A felületen alább található „Regisztrálom magam” gomb megnyomásával a FAKSZ-regisztrációt a rendszer elküldi ellenőrzésre, és erről a böngésző jobb felső sarkában egy rövid megerősítő üzenet is megjelenik zöld buborékban.

A FAKSZ-regisztráció jóváhagyásával adott felhasználó profilja olyan módon bővül ki, hogy adott eljárásra nézve az illetékes személy FAKSZ-ellenjegyzési jogosultságot adhat ki neki. Ez nem automatikus folyamat, így ezt minden eljárásnál külön el kell végezni, még akkor is, ha a jóváhagyott FAKSZ-felhasználó egy eljárásban bármilyen más formában már részt vesz.

FAKSZ-regisztrációjának állapotát a „Felhasználó” menü „Kérelmek” pontban tudja ellenőrizni, ahol a rendszer lehetőséget ad, hogy az elbírálásra váró, a jóváhagyott és az elutasított kérelmeiről is tájékozódni tudjon.

Amennyiben a zöld színű buborékalakú üzenet nem jelent meg, és a FAKSZ-regisztráció sem jelenik meg a „Kérelmeim” alatt, akkor kérjük, próbálja meg újra a fent leírtak alapján.

Amennyiben többszöri próbálkozás után sem sikerül FAKSZ-regisztrációt benyújtania, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az EKR ügyféltámogatói csapatával, akik segítséget nyújtanak Önnek.

Ha kérdése adódik azzal kapcsolatban, hogy mikor kerül elbírálásra FAKSZ-regisztrációja, arról kizárólag a Közbeszerzési Hatóság tud bővebb tájékoztatást adni, tekintettel a hatályos jogszabályokra.