EKR-támogatás

Minden szervezetnek szükséges regisztrálnia az EKR-be. Erre a nyilvántartott ajánlatkérői szervezetek esetében is szükség van, mert a Közbeszerzési Hatóság által nyilvántartott ajánlatkérők listájából nem a rendszer nem emeli át automatikusan az ott szereplő adatokat. A szervezetek duplikálását a lehető legmagasabb szinten szükséges védeni, ezért a regisztrált adatok szervezetenként legalább egy egyedi információt kell, hogy tartalmazzanak, ami az EKR esetében az adószám.

A szervezetek típusai a következők lehetnek:

  • Ajánlatkérő
  • Gazdasági szereplő
  • Lebonyolító (azok a gazdasági szereplők, akik az eljárásban nem minősülnek ajánlatkérőnek, illetve ajánlattevőnek, hanem a közbeszerzés lebonyolítását végzik, képviselik az ajánlatkérőt, illetve ajánlattevőt)

A szervezetregisztrációs felület bárki számára elérhető. Az EKR nem korlátozza a felhasználókat abban, hogy bármilyen szervezetet regisztráljanak. Továbbá az EKR azt sem követeli meg, hogy egy szervezetet annak jogi képviselője regisztrálja, így egy szervezet bármely tagja elintézheti azt.

A szervezetregisztrációs felületen található a következő mondat: „Kijelentem, hogy jogosult vagyok a megadott szervezet képviseletére”. Ez arra vonatkozik, hogy a szervezetet regisztráló felhasználó teljes felelősségének tudatában kijelenti, hogy nem a szervezet tudta nélkül jár el a regisztráció során, viszont ehhez nem szükséges írásos nyilatkozatot csatolnia.

Fontos megjegyezni, hogy a szervezetregisztráció nem új felhasználót hoz létre, hanem egy elektronikus csoportot, amihez a későbbiekben tudnak csatlakozni emberek, és nevében eljárást indítani vagy ajánlatot tenni.

A csatlakozást minden esetben a szervezethez csatlakozni kívánó felhasználónak kell elindítania a „Felhasználó” menü „Csatlakozás szervezethez” pontjánál, és nem a szervezet szuperusere keresi ki, majd jelöli be a szervezethez egyébként tartozó felhasználókat. A csatlakozási kérelmeket minden esetben az adott szervezet szuperusere tudja jóváhagyni a „Felhasználó” menü „Jogosultsági kérelem elbírálása” pontban és így az EKR-n belül szervezeti tagsággal felruházni a kérelmet benyújtó felhasználót.

Amennyiben valaki egy szervezetet jogosulatlanul, annak tudta nélkül regisztrál – gyakorlatilag kizárva ezzel az EKR-ben végezhető bármiféle tevékenységből – akkor a szervezet és képviselete a felhasználóval szemben hatósági eljárást indíthat a jogosulatlan regisztráció törlésének, illetve új regisztráció megtételének érdekében.

A szervezetet regisztráló felhasználó automatikusan a szervezet tagjává és egyúttal a szervezet első szuperuserévé is válik, így részéről külön csatlakozásra már nincsen szükség. Egy szervezet több szuperuserrel is rendelkezhet egyidejűleg, ám arra nézve, hogy az(ok) ki(k) legyen(ek) a szervezetnél, az EKR nem kíván irányvonalakat meghatározni. Teljes egészében a szervezetre van bízva mind a hierarchia kialakítása, mind a jogosultság továbbadása, éppúgy, mint a jogosultságok felelős használatának ellenőrzése is.

Az ajánlatkérői szervezetek jóváhagyása kizárólag a Közbeszerzési Hatóság alá tartozik, így arra nézve, hogy mikor kerül elbírálásra a szervezet-regisztráció, az EKR ügyféltámogatói nem tudnak információval szolgálni.

Nem. A regisztrációban alkalmazott megoldás az esetleges visszaélések elkerülése érdekében, illetve a felhasználók biztonságos azonosítása céljából lett ily módon kialakítva. Felhívjuk figyelmüket, hogy a 424/2017. (XII.19.) Korm.-rendelet 6. § (1) bekezdése értelmében

“…ugyanazon természetes személy vagy jogi személy egy regisztrációval rendelkezhet”.

Bejelentkezés után az e-mail-címét a “Felhasználó” – “Felhasználói profilom” menüpontban tudja módosítani. Az e-mail-cím változtatása után a rendszer egy megerősítő e-mailt fog küldeni az új címére.

Ameddig az abban kapott megerősítő linkre rá nem kattint, addig a korábbi címe marad használatban.

A kiküldött automatikus levélben lehetősége van visszavonni a változtatási kérelmet (ha például mégsem akarta megváltoztatni a címet vagy ha nem ön kezdeményezte a címváltozást). Ilyen esetben a korábbi e-mail-cím marad használatban. Ha viszont elfogadja, onnantól kezdve az újonnan megadott cím lesz az alapértelmezett az EKR-ben való kommunikációhoz.

Elfelejtett jelszó vagy felhasználónév esetén használja a Bejelentkezés képernyő „Elfelejtett jelszó” funkcióját. Itt meg kell adni a regisztrált e-mail címet, melyre a rendszer egy elektronikus levelet küld. Nyissa meg, és kövesse a levélben leírtakat az új jelszó létrehozásához.

Ezt követően a Bejelentkezés képernyőn a felhasználónév/e-mail-cím páros, majd az új jelszó megadásával léphet be az EKR-be.

Az EKR-ben a FAKSZ regisztrációs felületet a „Felhasználó” menüpontban található „Felhasználói profilom – FAKSZ-regisztrációs adatok” fül alatt érhetik el. A felületet értelemszerűen ki kell tölteni a Közbeszerzési Hatóság által vezetett névjegyzékben szereplő adatokkal. A felületen alább található „Regisztrálom magam” gomb megnyomásával a FAKSZ-regisztrációt a rendszer elküldi ellenőrzésre, és erről a böngésző jobb felső sarkában egy rövid megerősítő üzenet is megjelenik zöld buborékban.

A FAKSZ-regisztráció jóváhagyásával adott felhasználó profilja olyan módon bővül ki, hogy adott eljárásra nézve az illetékes személy FAKSZ-ellenjegyzési jogosultságot adhat ki neki. Ez nem automatikus folyamat, így ezt minden eljárásnál külön el kell végezni, még akkor is, ha a jóváhagyott FAKSZ-felhasználó egy eljárásban bármilyen más formában már részt vesz.

FAKSZ-regisztrációjának állapotát a „Felhasználó” menü „Kérelmek” pontban tudja ellenőrizni, ahol a rendszer lehetőséget ad, hogy az elbírálásra váró, a jóváhagyott és az elutasított kérelmeiről is tájékozódni tudjon.

Amennyiben a zöld színű buborékalakú üzenet nem jelent meg, és a FAKSZ-regisztráció sem jelenik meg a „Kérelmeim” alatt, akkor kérjük, próbálja meg újra a fent leírtak alapján.

Amennyiben többszöri próbálkozás után sem sikerül FAKSZ-regisztrációt benyújtania, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az EKR ügyféltámogatói csapatával, akik segítséget nyújtanak Önnek.

Ha kérdése adódik azzal kapcsolatban, hogy mikor kerül elbírálásra FAKSZ-regisztrációja, arról kizárólag a Közbeszerzési Hatóság tud bővebb tájékoztatást adni, tekintettel a hatályos jogszabályokra.

Amennyiben a régi e-mail-címére érkező leveleket még tudja olvasni: a jelszóemlékeztető lekérését követően, bejelentkezés után az e-mail-címét a “Felhasználó” – “Felhasználói profilom” menüpontban tudja módosítani.

Amennyiben a régi e-mail-címére érkező leveleket már nem tudja olvasni: írjon levelet a helpdesk@nekszt.hu címre a felhasználói névvel és a régi, illetve a jelenleg aktív e-mail-címmel. Miután az ügyfélszolgálat pozitív visszaigazolást küldött, kérjen egy jelszóemlékeztető levelet, így az új jelszó már az aktív e-mail-címére fog érkezni.

Az EKR-be minden jövőbeli felhasználónak természetes személyként regisztrálnia kell, bármilyen tevékenységről is legyen szó az EKR használatát illetően. Csakis a regisztrációt követően lesz lehetősége bármit elintézni, szervezethez csatlakozni, vagy szervezetet regisztrálni a rendszerben. Felhasználó névnek tanácsos olyan nevet megadni a természetes személy regisztrációjakor, ami beszédes, és nem szervezet specifikus vagy arra utaló, mivel a felhasználók a belépést követően tudnak szervezethez csatlakozni. Érdemes vezetéknév és keresztnév valamilyen kombinációját használni. Amennyiben választott név már foglalt, akkor egy másik kombinációval vagy további karakterekkel, például számjegy hozzáadásával ez az akadály kiküszöbölhető.

A regisztráció kapcsán fontos megjegyezni, hogy nem tanácsos több felhasználót létrehozni különböző célokra, hanem egy felhasználót érdemes használni a szervezeten belüli és azon kívüli célokra, illetve FAKSZ-ként való tevékenykedésre is.

A belépést követően az EKR által nyújtott felület kibővül, és olyan funkciók válnak elérhetővé, amik korábban nem jelentek meg. Szervezethez csatlakozni is csak a belépést követően van lehetősége egy felhasználónak.

Kiemelendő, hogy a szervezetek nem külön felhasználóként működnek a rendszerben (így a felhasználói regisztrációt sem tanácsos szervezetspecifikusan elvégezni), hanem elektronikus csoportként, melynek nevében különböző tevékenységek végezhetők el a megfelelő jogosultságokkal.

Az ajánlatkérők szervezetek esetén a KH egyidejűleg ellenőrzi és hagyja jóvá a regisztrált szervezet adatait, valamint a regisztrálást végző felhatalmazását a regisztrációra.

Közbeszerzési eljárás indítása csak a KH–tól kapott visszaigazolást követően lehetséges, melyről értesítést a regisztrációt elvégző felhasználó rendszerben rögzített e-mail-címére küld az EKR.

A regisztrált ajánlatkérőket továbbra is publikálja a KH, de az EKR portálján is lekérdezhetőek a szervezetnyilvántartásban regisztrált ajánlatkérők adatai.

Az EKR-t használó minden egyes személynek rendelkeznie kell felhasználónévvel és jelszóval, ezért ha még nincsen saját regisztrációja, hozzon létre egyet a saját adataival. Ezután keresse meg a szervezet Szuper Userét, hogy felvegye önt a szervezethez, illetve ellássa önt a feladatainak megfelelő jogosultságokkal.

Ezt követően már hozzáférhet a rendszer nem publikus részéhez is.

Load More